Iako je Suzuki SX4 S-Cross dugo bio u sjeni svog šarmantnijeg mlađeg brata Vitare, nekako stisnut u kutu tržišta obiteljskih SUV-ova, to ne znači da je malo kupaca cijenilo njegove kvalitete. U pokušaju da napravi iskorak, Suzuki je potpuno obnovio svoj SUV koji sada ima puno više šanse među razvikanijim konkurentima.

Izvedba

Novi Suzuki S-Cross uopće ne sliči na svog prethodnika, što nije loša stvar. Stari S-Cross teško da je bio ružan, ali bio je pomalo dosadan i zaboravljiv, pa je s novim modelom Suzuki to ispravio podizanjem karoserije i odabirom hrabrijeg, zdepastijeg imidža. Možda neće osvajati nagrade za kreativnost ili inovaciju, ali prilično dobro izgleda – pogotovo ako vam imponira masivna prednja rešetka.

Za one koje više zanima unutrašnjost, ona je također potpuno obnovljena. Naravno, puno dijelova došlo je ravno iz drugih modela u Suzuki asortimanu, ali to je sada puno zanimljivije mjesto za boravak od starog S-Crossa. Obloge upravljačke ploče u mat srebru i sjajnoj crnoj boji pomažu u podizanju tog dojma.

Materijali od kojih je izrađena unutrašnjost djeluju vrlo robusno. Spojevi su izrađeni s pedantnom preciznošću koju su japanski proizvođači davno usavršili te tako pridonose posebnom ugođaju. Paneli vrata, pretinac za rukavice i središnja konzola izgledaju nepopustljivo, ali znate da će trajati. I premda se prekidači čine nešto tvrđim, rade besprijekorno. Sve to doprinosi osjećaju čvrste funkcionalnosti kakva se očekuje od automobila poput S-Crossa.

Putnička kabina novog S-Crossa je dovoljno prostrana, s nešto više mjesta na prednjim sjedalima. Stražnji prostor za noge je adekvatan svakome, a prostor za glavu neće biti previše tijesan niti malo višim putnicima. Prtljažni prostor dolazi sa respektabilnih 430 litara što će zadovoljiti svakodnevne potrebe većine obitelji.

No, najistaknutija nadogradnja je novi infotainment sustav osjetljiv na dodir, što je veliko poboljšanje u odnosu na prije. Mnogo je manje nezgrapan od starog S-Crossovog zaslona i daleko je napredniji. Čak dolazi s pametnim sustavom kamera za vožnju unatrag od 360 stupnjeva koji pruža pogled kao iz drona na automobil i njegovu okolinu.

Vožnja 

Za sada kupci S-Crossa imaju samo jednu opciju motora: 1,4-litreni benzinac s blago-hibridnom tehnologijom. Radi se o poznatom sustavu koji omogućuje motoru da se ranije isključi i pomaže mu uštedjeti gorivo kada spustite nogu s gasa. Taj se motor nudi uz ručni ili automatski mjenjač sa šest brzina, a oba su dostupna s prednjim ili pogonom na sva četiri kotača. 

Naravno, većina kupaca SUV-ova jedva će primijetiti ima li njihovo vozilo pogon na sve kotače ili ne, jer se automobili u ovoj klasi rijetko koriste za pravi off-road. Suzukijeva AllGrip tehnologija pogona na sve kotače dolazi s više načina rada koji se podešavaju prema želji vozača. Sportski način rada, na primjer, podešava postavke tako da se više snage automobila šalje na stražnje kotače, dok Snow način rada podešava automobil za maksimalnu vuču na skliskim podlogama. Postoji čak i elektronsko „zaključavanje“ diferencijala kako bi se spriječilo proklizavanje kotača i održalo kretanje u snijegu, blatu ili pijesku.

Sve to čini S-Cross prilično kompetentnim u off-road vožnji, dok i na asfaltu odlično funkcionira, s motorom od 129 KS koji se već u prethodnom modelu pokazao profinjenim i prilično snažnim. Isto se može reći i za ubrzanje od 0-100 km/h od 10,2 sekunde. Iako takve stvari nisu toliko važne u ovakvom automobilu lijepo je znati da dovoljno brz i jednostavan za vožnju. 

Suzuki se prilično potrudio oko ovjesa na novom S-Crossu, tako da se automobil naginje glatko i kontrolirano, uz čvrsto prianjanje, a relativno mala težina praznog vozila čini da se Suzuki osjeća laganim na nogama. Također je iznenađujuće udoban, s amortizerima koji upijaju većinu neravnina i ublažavaju one najgore. 

Uz ručni mjenjač, čak i sa pogonom na sve kotače, S-Cross troši samo 5,9 litara/100 km, prema službenim podacima, a brojka je još niža kod automobila s prednjim pogonom. Očekivano, bez obzira na to ima li S-Cross prednji ili pogon na sva četiri kotača, automatske su verzije nešto žednije od ručnih pa će odabir automatskog mjenjača nešto malo naštetiti budžetu.

Što dobivate za svoj novac

Ako pogledamo serijsku opremu, izgleda kao da Suzuki uopće nije predvidio osnovnu verziju S-Crossa. Tako već razina opreme Comfort (GL) standardno uključuje 17-inčne aluminijske kotače, 7-inčni dodirni zaslon i kameru za vožnju unatrag, zajedno s LED projektorom s glavnim i dugim svjetlima, komandama za audio, tempomat i telefon na upravljaču te sigurnosnim paketom koji uključuje, između ostaloga, automatski sustav kočenja, upozorenje o napuštanju prometne trake i prepoznavanje prometnih znakova. Nije uopće loše za cijenu od oko 150.000 kn koliko treba izdvojiti za početnu izvedbu.

Prelaskom na Premium (GL+) verziju dobit ćete i grijana prednja sjedala, prednje i stražnje parkirne senzore te ulazak i pokretanje bez ključa, dok u Elegance (GLX) izvedbi možete računati i na kožne presvlake, 9-inčni zaslon osjetljiv na dodir i navigaciju. Naravno, za to ćete morati izdvojiti malo više novaca, ali još uvijek ćete ostati u više nego prihvatljivom okviru.

Zaključak

Suzuki SX4 S-Cross u ovoj izvedbi možda neće biti direktni suparnik modelima u klasi više koji nude nešto više prostora. Međutim, za vozače koji traže skladnu vožnju, učinkovit hibridni pogon sa motorom obujma većeg od 1,0 litara i više od tri cilindra, te bogatu standardnu opremu, uz poslovičnu japansku preciznost, Suzuki S-Cross će biti puno više od povoljnije alternative. 

Novi Suzuki SX4 S-Cross je dostupan kupcima u Hrvatskoj u auto salonu Suzuki Antares Centar u Zagrebu. Za probnu vožnju ili više informacija o Suzuki SX4 S-Cross modelima nazovite naše prodajne predstavnike na telefon +385 1 5540 080 ili pošaljite e-mail na prodaja@suzuki-antarescentar.hr